Dane kontaktowe Ośrodka:

Program OSE:

Administrator serwisu:

• Wycieczka po Grecji
  •       W dniach 26.04-8.05 byliśmy na wycieczce integracyjnej z młodzieżą z OSW z ul. Majowej w Świdrze. Przejechaliśmy około 5300 km. W drodze do Grecji zwiedziliśmy Budapeszt – stolicę Węgier, w drodze powrotnej zwiedziliśmy Belgrad – stolicę Serbii.

W Grecji mieszkaliśmy w Paralii na Riwierze Olimpijskiej. Spędziliśmy tam cztery dni jeżdząc na wycieczki do Dion, gdzie widzieliśmy wykopaliska starożytnego miasta, do Litochoro położonego na wysokości 900 m. n.p.m., skąd podziwialiśmy motyw Olimpii, do Salonik, pięknego miasta Macedonii położonego nad Zatoką Salonicką. Na przepięknej plaży  Riwiery Olimpijskiej opalaliśmy się, obserwowaliśmy meduzy, kraby i pływaliśmy.

W drodze z Paralii do Delf zwiedziliśmy Meteory – wiszące klasztory. W Delf zwiedziliśmy wykopalisko archeologiczne, świątynię Apollina, teatr, stadion. Tam też przeprowadziliśmy inscenizację spotkania z Pytią.

Z Delf pojechaliśmy nad Zatokę Sarońską do Aghii Theodori, gdzie spędziliśmy 3 dni i mieszkaliśmy w hotelu  na plaży. Stamtąd pojechaliśmy na półwysep Peloponez, Epidavros, Myken i nad Kanał Koryncki, a także zwiedziliśmy przepiękne miasteczko Naflion nad Zatokę Argolidzką.

Kolejne miejsce naszej wycieczki to Ateny – stolica Grecji. W Atenach zobaczyliśmy Akropol, a na nim Partenon (świątynię Ateny), Propyleje (bramę na Akropol), Erechtejon (świątynię jońską), Odeon (teatr muzyczny), Asklepion (poświęcony bogu medycyny), Teatr Dionizosa, Agorę grecką (rynek), Plakę (Stare Miasto). Przed Parlamentem widzieliśmy zmianę warty. Zwiedziliśmy ogrody narodowe, widzieliśmy Łuk Hadriana, Olimpejon (świątynię Zeusa) i przepiękny stadion Panotejski. . W drodze z Aghii Theodorii do Paralii zatrzymaliśmy się pod pomnikiem w Termopilach, gdzie odbyła się największa bitwa starożytności.

Zachwycaliśmy się nie tylko zabytkami, ale również przepiękną roślinnością, krajobrazami i wspaniałą pogodą.

GRECJA JEST PIĘKNA!

p. Beata Skrzypek-Nowak

foto.JPG WYCIECZKA DO GRECJI – zobacz zdjęcia

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 2 W OTWOCKU
    Administrator strony: mgr Mariusz Woronko, e-mail: mariuszworonko@glusiotwock.pl