Dane kontaktowe Ośrodka:

Program OSE:

Administrator serwisu:

• WYCIECZKA PO BUŁGARII I TURCJI
  •    W dniach 26.05-1.06.2013 r. byliśmy na wycieczce integracyjnej do Bułgarii i Turcji z młodzieżą z SOSW przy ulicy Majowej w Otwocku.

10-dniowa wycieczka wyglądała następująco:

26.05 – O godzinie 22.00 wyjechaliśmy autokarem spod budynku Ośrodka. Podróż do Budapesztu trwała ok. 11 godzin z przerwami na postoje.

27.05 – O godzinie 9.00 dojechaliśmy na miejsce. Spacerowaliśmy po Budapeszcie przez 9 godzin. Zwiedziliśmy ciekawe zabytki: Buda-Zamek Królewski, Kościół Macieja, Peszt-Parlament. Po zwiedzaniu stolicy Węgier pojechaliśmy do Bułgarii.

28.05 – Po południu przyjechaliśmy do hotelu w Złotych Piaskach. Po męczącej podróży zakwaterowaliśmy się w hotelu Dana Palace. Po obiadokolacji chodziliśmy po plażę Morza Czarnego.

29.05 – Po śniadaniu na zwiedzanie Warny. Zwiedziliśmy Park Nadmorski, Cerkiew, Mauzoleum Władysława Warneńczyka, Rzymskie Warny. Potem odpoczywaliśmy na plaży.

30.05 – Po śniadaniu zwiedziliśmy Klasztor Aładża Monastyn, Kamienny Las i pokaz delfinów w Delfinarium. Po południu spędziliśmy na plaży.

31.05 – Pojechaliśmy autokarem do Nesebaru. Nocowaliśmy w hotelu pod nazwą Kotvica. Zwiedziliśmy przepiękny półwysep na którym położony jest Neseber, przepiękne oryginalne budynki, oglądaliśmy wspaniałe widoki na Morze Czarne.

1.06 – Po wykwaterowaniu z hotelu pojechaliśmy autokarem w kierunku Turcji. Granicę turecką przekroczyliśmy bez najmniejszych problemów. Dojechaliśmy do największego miasta w Turcji – Stambułu. Nocowaliśmy w hotelu “Emin”. Hotel znajdował się w centrum Stambułu. Po obiadokolacji spacerowaliśmy po Stambule wzdłuż cieśniny Bosfor.

2.06 – Całodzienne zwiedzanie Stambułu. Liczne zabytki świadczą o bogatej historii miasta, wielu kultur i religii. Zwiedzaliśmy najwspanialszych zabytków Stambułu okresu osmańskiego – Błękitny Meczet, bazylika Hagia, Sophia i Yerebatan Saray. Byliśmy na bazarze egipskim.

3.06 – Piesza wycieczka “śladami mieszkańców dawnego Bizancjum” – zwiedzaliśmy: Hipodrom, na którym rozegrało się wiele ważnych politycznych i sportowych wydarzeń, Meczet Sulejmana Wspaniałego i pałac Topkapi. Potem poszliśmy do największego i najstarszego bazaru w Stambule – Wielki Bazar. Wieczorem pojechaliśmy do Serbii.

4.06 – Zakwaterowaliśmy się na nocleg tranzytowy w Serbii. Zwiedziliśmy miasteczko. Po obiadokolacji czas wolny.

5.06 – Wykwaterowaliśmy się z hotelu i pojechaliśmy do Polski. Po śniadaniu spędziliśmy na zajęciach integracyjnych.

6.06 – Byliśmy w Otwocku o godzinie 7.00 rano.

Tekst: p. Mariusz Woronko

Zobacz zdjęcia

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 2 W OTWOCKU
    Administrator strony: mgr Mariusz Woronko, e-mail: mariuszworonko@glusiotwock.pl