Terapia psychologiczna w ramach WWR
Terapia psychologiczna obejmuje wszystkie sfery rozwoju dziecka, ale przede wszystkim dotyczy wspierania rozwoju emocjonalno – społecznego. Na początku rozpoczęcia zajęć WWR przez dziecko (młodszy wiek przedszkolny) psycholog spotyka się na zajęciach indywidualnych z dzieckiem i opiekunem. Jeśli dziecko gotowe jest do separacji realizowane są zajęcia indywidualne z cyklicznymi konsultacjami dla rodzica. W ostatnim roku terapii dziecko realizuje zajęcia, w miarę możliwości w parze z innym dzieckiem, pod okiem psychologa. Ważne na tym etapie jest przygotowanie dziecka do nauki grupowej w szkole oraz rozwijanie relacji rówieśniczych.
Do głównych celów zajęć psychologicznych należy:
- rozwijanie nawiązywania i utrzymywania relacji z drugim człowiekiem, aktywne bycie w kontakcie,
- rozwijanie zabawy i wzbogacanie jej w nowe elementy, uelastycznienie myślenia i działania dziecka,
- nazywanie i rozróżnianie podstawowych emocji,
- nauka sposobów i strategii radzenia sobie z trudnymi emocjami (złość, smutek etc),
- rozwijanie teorii umysłu,
- pomoc w wyznaczaniu zdrowych granic własnych oraz respektowanie granic innych ludzi
- radzenie sobie ze stresem oraz trudnościami,
- trening umiejętności społecznych i wiele innych.

Ważnym elementem terapii psychologicznej w ramach WWR jest również otoczenie opieką psychologiczną całego systemu rodzinnego w jakim funkcjonuje dziecko i udzielenie wsparcia w tym zakresie (rozmowy wspierające, motywujące, konsultacje psychologiczne, a także psychoedukacja). Dokonuje się to podczas całego procesu wczesnego wspomagania rozwoju. Dzięki temu dziecko i jego opiekunowie są pod opieką psychologa (czasami przez okres 4 a niekiedy pięciu lat), który poznaje dobrze predyspozycje osobowościowe i temperamentalne dziecka, jego trudności i zasoby. Psycholog na bieżąco monitoruje postępy i trudności dziecka w jego rozwoju i wspólnie z opiekunami i innymi terapeutami wyznacza „strefę najbliższego rozwoju” i kolejne cele możliwe do osiągnięcia przez dziecko.