Terapia pedagogiczna w ramach WWR

Terapia realizowana jest w formie  indywidualnych zajęć, w których może uczestniczyć rodzic lub opiekun. W początkowym okresie terapii zawsze skupiamy się na poznaniu dziecka. 

W ramach terapii pedagogicznej korzystamy z: Metody Dobrego Startu, Metody Krakowskiej, w tym Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania, Metody Frostig, Metody Weroniki Sherborne, elementów Integracji Sensorycznej, stymulacji polisensorycznej, terapii ręki, terapii taktylnej, pedagogiki zabawy i  Alterantywnych Metod Komunikacji (AAC).

Podczas zajęć uczymy dzieci naprzemienności, czekania na swoją kolej, reakcji na polecenie, proszenia o wzmocnienie. Wprowadzamy zasady, rozwijamy umiejętność zabawy, pracy przy stoliku. Niezależnie od rodzaju terapii rozwijamy umiejętności komunikacyjne, społeczne, samodzielność oraz pracujemy nad emocjami, radzeniem sobie z nimi oraz odczytywaniem stanów emocjonalnych innych ludzi.

Razem z dzieckiem w procesie terapii uczestniczą jego rodzice lub opiekunowie. Nie tylko relacja z dzieckiem jest bardzo ważna. Naszą rolą jest budowanie zaufania rodziców, wspieranie ich w procesie terapii, mierzeniu się z diagnozą medyczną, trudnymi przeżyciami, akceptacją niepełnosprawności czy deficytów rozwojowych własnego dziecka. Służymy rozmową, pomagamy w wyznaczaniu najbliższych celów, takich jak np. wybór przedszkola, szkoły, rozwijaniu kompetencji rodzicielskich, redukowaniu zachowań trudnych dzieci.