Dane kontaktowe Ośrodka:

Program OSE:

Administrator serwisu:

• Wycieczka do Włoch
  •      W dniach 8-16 września 2011 roku byliśmy na wycieczce we Włoszech. Wyjazd był integracyjny, towarzyszyła nam mała grupa młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie ze Świdra.

Pogodę mieliśmy fantastyczną, było ponad 30 stopni ciepła przez dziewięć dni. Wspaniały klimat, cudowne krajobrazy, piękne zabytki powodowały, że mimo zmęczenia humory dopisywały nam każdego dnia.

Nasza wycieczka wyglądała następująco:

8.IX – wyjeżdżamy spod szkoły i spędzamy w autokarze 20 godzin z przerwami na postoje, jedziemy przez Polskę, Czechy i Austrię

9.IX – rankiem jesteśmy w Wenecji i zwiedzamy to piękne miasto na wodzie do godziny 16.00, płyniemy tramwajem wodnym Kanałem Grand, oglądamy Pałac Dożów i  Bazylikę św. Marka, wjeżdżamy na Kampanilę- znany punkt widokowy, by podziwiać Wenecję z otaczającymi ją wysepkami z wysokości 90 metrów…po czym udajemy się do Bolonii, gdzie po dwugodzinnym zwiedzaniu centrum miasta meldujemy się w hotelu.

10.IX – po śniadaniu wyjeżdżamy do Rzymu zwiedzając po drodze piękną Florencję, spędzamy tam 4 godziny i jesteśmy zachwyceni zabytkami…obiadokolację zjadamy już w naszym hotelu w Rzymie.

11.IX– od rana zwiedzamy Rzym i Watykan, podziwiamy Plac Navona, Fontannę di Trevi, schody hiszpańskie, Panteon,  Kapitol, Forum Romanum i Koloseum

12.IX – dalej zwiedzamy Rzym, podziwiamy Bazylikę Santa Maria Maggiore  i Bazylikę na Lateranie, po czym kolejką podmiejską jedziemy do Ostii nad Morze Tyrreńskie i popołudnie spędzamy na opalaniu i pluskaniu w morzu.

13.IX – wyjeżdżamy do Monte Cassino, zwiedzamy klasztor, Cmentarz i część grupy schodzi pieszo z góry (9 km)…po powrocie do Rzymu czas wolny spędzamy spacerując po okolicach naszego hotelu i dokonują drobnych zakupów.

14.IX – środa to dzień spotkania z papieżem Benedyktem na audiencji, po odebraniu biletów i zajęciu miejsc w auli z niecierpliwością oczekujemy pojawienia się Ojca Świętego i z radością odpowiadamy na pozdrowienia przekazane nam przez księdza w języku polskim…po audiencji zwiedzamy Bazylikę św. Piotra i udajemy się do Muzeum Watykańskiego, by obejrzeć jego wspaniałe zbiory.

15.IX – po śniadaniu opuszczamy Rzym i udajemy się do niesamowitego miasteczka Asyż, gdzie spędzamy cały dzień, by po 22.00 wyruszyć w drogę powrotną do Polski.

16.IX – wracamy przez Austrię, Czechy i Polskę, po drodze jemy obiadokolację w Hotelu Górskim…a późnym wieczorem pełni wrażeń i niesamowicie zmęczeni jesteśmy w domach.

BYŁO WSPANIALE!!!!!!

Wyjazd ten pozwolił nam poznać wspaniałych, uśmiechniętych mieszkańców tego kraju, niesamowite zabytki, krajobraz i roślinność.

p. Beata Skrzypek-Nowak

Zobacz zdjęcia

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 2 W OTWOCKU
    Administrator strony: mgr Mariusz Woronko, e-mail: mariuszworonko@glusiotwock.pl